Ekonomi

Bakan Uraloğlu’ndan Zangezur Koridoru Değerlendirmesi

Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada Zengezur Koridoru’ndaki mevcut durum ve planlanan çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Zengezur Koridoru’nun Güney Kafkasya’da ekonomik iş birliğinin gelişmesi için yeni fırsatlar sunacağını vurgulayan Uraloğlu, “Zengezur Koridoru’nun işler hale gelmesiyle Orta Koridorun demiryolu ve karayolu yük taşıma kapasitesi artacak, bu da bölgeden devredecek” dedi. Pekin’den Londra’ya Orta Koridor faaliyetinin artması, Azerbaycan ile Hazar Denizi üzerinde geliştirilebilecek projeler ve Nahçıvan ve Rusya ile ulaşım alanında işbirliği ile ülkemizin bölgedeki stratejik konumu artacaktır. Ayrıca ülkemizin bölgedeki stratejik konumunun değerinin artacağı, Kafkasya sonundaki illerin ekonomik olarak güçlenmesi ve özellikle istihdam sayısının artmasında olumlu etkiler yaratması planlanmaktadır. lojistik branşı için değerlendirmesini yaptı.

Uraloğlu, sınırın Ermenistan ile olan kısmının yapım çalışmalarının sürdüğünü belirterek, Horadiz’den Nahçıvan’ın Ordubad vilayetine 166 kilometrelik yeni demiryolu inşa edileceğini bildirdi.

Hattın Zengezur bölgesinden geçecek 43 kilometrelik kısmının inşası için Azerbaycan ve Rusya arasında müzakerelerin yürütüleceğini belirten Uraloğlu, paralel olarak kara sınırlarının da devreye girmesi gerektiğini kaydetti. demiryolu sınırı ile.

Bölge ticaretine olumlu yansıyacaktır.

Uraloğlu, Türkiye ile Azerbaycan arasında yeni bir ulaşım bağlantısı sağlayacak olan Kars-Nahçıvan Demiryolu Projesi kapsamında iki ülke arasında yeni bir ulaşım bağlantısı kurulacağına işaret ederek, şu bilgileri verdi: :

“Ordubad’dan Nahçıvan’ın kuzeyinde bulunan Velidağ istasyonuna kadar olan 158 kilometrelik hat kapsamlı bir şekilde onarılacak. Ayrıca hat, Velidağ’dan Ermenistan sınırına kadar 14 kilometre uzatılacak. Bu sayede Kars, Kars’a alternatif olacak.” Kars-Tiflis-Bakü üzerinden Gürcistan’a bağlanan yapı – Dilucu üzerinden Nahcivan’a bağlanarak koridora ulaşım sağlanacak.”

Uraloğlu, Zangezur Koridoru’nun Orta Asya, Hazar Bölgesi, Azerbaycan ve Ermenistan’ı Türkiye’ye bağlayan sosyoekonomik, jeopolitik ve jeostratejik özellikleri ve Rusya’nın ortasındaki demiryolu ağının genişletilmesi nedeniyle bölge ticaretine olumlu etki edeceğinin altını çizdi. Azerbaycan, Türkiye ve Ermenistan. .

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu